گروه سیاسی: همایش دو روزه مسئولان ستادهای دهه فجر انقلاب اسلامی با سخنرانی آیت‌الله احمد جنتی آغاز به کار کرد.

احمد جنتی به صراحت حضور برخی جناح‌ها را در انتخابات ناممکن دانست. دبیر شورای نگهبان در حاشیه این مراسم درباره شرط و شروط گذاشتن سید محمد خاتمی برای حضور در انتخابات آینده گفت: اصلا نیازی به حضور این عده در انتخابات نیست و آنها خواب‌های بی‌تعبیری را دیده‌اند. درحالی‌که مردم و مسئولان آنها را به هیچ وجه قبول ندارند. او در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هنوز خواص بی‌بصیرت طمع بازگشت به صحنه را دارند، تصریح ‌کرد: پررویی برخی خواص حد و حصری ندارد چراکه برخلاف نظام و ولایت‌فقیه با دشمنان و بیگانگان همکاری کرده‌اند. جنتی همچنین در پاسخ به سؤال دیگری درباره محاکمه سران فتنه گفت: این تصمیم باید در دستگاه قضایی صورت بگیرد و آنها می‌توانند در این زمینه پاسخ درخواست‌های مردمی برای محاکمه سران فتنه را بدهند.

مردم را خدا به صحنه آورد

به گزارش ایسنا ، جنتی در این همایش با تشکر از دست‌اندرکاران مراسم دهه فجر، گفت: همه باید تلاش کنیم که مراسم امسال نسبت به سال‌های گذشته بهتر برگزار شود. رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ادامه داد: ما در نهم دی، شاهد این بودیم که مردم به صحنه آمدند و این مردم را خدا به صحنه آورد.

از اول انقلاب تاکنون خداوند همیشه همراه ما و این نظام بوده است. این انقلاب از همان اول به‌ثمر رسیدن آن عادی نبود، چرا که قدرتی در برابر ما بود و ما کمبودهایی داشتیم و هیچ‌کس باور نمی‌کرد که این انقلاب به این نحو به پیروزی برسد ولی خدا همراه ما بود و این کار خدا بود. جنتی در ادامه به اتفاقات سال 88 اشاره کرد و گفت: در قضیه سال 88 عده‌ای در داخل کشور به‌صورت باورنکردنی در مقابل نظام ایستادند. برخی از آنها سوابقی داشتند و برخی سوابق نداشتند.

جنتی ادامه داد: صدا و سیما در تقدیر از مردم در به صحنه کشیدن مردم و در دادن آگاهی و شناخت و توجیه مردم نقش تعیین‌کننده و منحصر به فردی دارد. دستگاه‌های دیگر نیز سهم دارند. در برنامه‌ریزی‌هایمان برای این ایام باید صبغه دینی قوی باشد. منظور این است در کنار اینکه جنبه سیاسی دارد جنبه دینی نیز داشته باشد تا معلوم شود که کار خدایی انجام شده تا به‌نحوی که کسی که صبح 22 بهمن از خانه راه می‌افتد و می‌آید بداند هر قدمی که برمی‌دارد حسنه‌ای در پرونده او ثبت می‌شود.

لاریجانی : از ناسیونالیست به انقلاب نرسیدیم

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در همایش مسئولان ستادهای دهه‌فجر انقلاب اسلامی گفت: متأسفم از اینکه گاهی حرف‌هایی در کشور زده می‌شود که نشان‌دهنده نوعی ناسیونالیست رما‌ل‌گونه است. ما از ناسیونالیست به انقلاب نرسیده‌ایم، جوهره انقلاب اسلامی بر دین و روحانیت استوار است. این نوع افکار، ‌افکار بسیار پیش پا افتاده‌ای است و هدفش حذف روحانیت است، همان چیزی که نقطه قوت انقلاب است. ما احتیاج به پوسته نداریم ما به جوهره نیازمندیم، جوهره انقلاب را امام(ره) تعریف کرد.

ایشان گفتند اسلام جواهری حفظ و به حوزه‌ها توجه شود. بنده متأسفم که گاهی در برخی از شب‌نامه‌ها و اظهارنظرها، سخنانی گفته می‌شود که شبیه سخنان زمان شاه است و این حق نیست این انقلاب در این 32 سال اگر به عزت رسید به خاطر حفظ خصوصیت کانونی تفکر اسلامی بود. هر کس با هر قصدی غیراز این بیندیشد به خطا رفته است.

کد خبر 124959

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز